איילת שקד: להפסיק לספק מים וחשמל לרצועת עזה

    שלמה בן יוסף 1 Comment on איילת שקד: להפסיק לספק מים וחשמל לרצועת עזה
    12:21
    20.05.24
    אליהו גרין No Comments on רבני ובודקי העירובים מרחבי הארץ השתתפו בכינוס מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת איילת שקד אמרה היום בכנס רמלה במהלך פאנל שדן במניעת אספקה אזרחית במהלך לחימה לאזרחי עזה כאמצעי נוסף להכרעת החמאס אמרה כי מדינת ישראל יכולה וצריכה להפסיק את אספקת המים והחשמל לרצועת עזה "אסור לעשות זאת בבת אחת או תוך כדי לחימה אך בוודאי שמדינת ישראל צריכה לתת התראה של שנה ולאחר מכן לא לספק מים וחשמל לרצועת עזה.

    שקד אמרה כי בעבר מדינת ישראל כבר פנתה בעבר לפלסטינים בעניין זה "לא יכול להיות שאנו נממן את הרשות הפלסטינית דה פקטו. אני כן חושבת שבהחלט אנו צריכים ללכת ולהגיד תוך שנה אתם עצמאיים לגורלכם תדאגו לתחנת חשמל לעצמכם. הם לא רוצים נוח להם הסידור הזה שלוקחים מאיתנו ולא מחזירים, את התלות הזה צריך להפסיק לא בשעת מלחמה אבל לתת התראה של שנה ולהפסיק את זה"

    שקד הדגישה כי במהלך לחימה חל איסור לבצע מצור על רצועת עזה "זה לא משנה אם זה מוסרי או לא, זה יעשה נזק למדינת ישראל אם נעצור אספקה במהלך מלחמה. זה יעשה לנו נזק בין לאומי. בהתקפה הראשונית של המלחמה צריך להכות יותר חזק יותר ובזמן קצר יותר מכיוון שאם המלחמה נמשכת הנזק הבין לאומי הולך המתגבר, צריך מהלומות חזקות אך לא לעצור אספקות.

    כלומר מלכתחילה להכות בהנהגה הצבאית ולא רק אחרי 40 יום, להפיל גורדי שחקי מיד לאחר תחילת המבצע ולא לאחר 50 ימים".

    שקד הוסיפה ואמרה כי מדינת ישראל צריכה לחלט את כספי המיסים של הפלסטינים. "מדינת ישראל לוקחת חלק קטן מהם לכסות את חוב חברת החשמל בעיני זה שערורייה שיש חוב של 1.5 מיליארד שקל של הרשות לחברת חשמל הצעדים כרגע הם מעטים מדי ולא באמת אפקטיבים. צריך לעשות צעדים משמעותיים יותר, לחלט את כספי המיסי הרשות ולהעביר את זה לחברת החשמל. לא יכול להיות שאנו נממן את הרשות הפלסטינית דה פקטו"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      על זה נאמר:
      לפני הבחירות הקירות מדברים אלינו, אחרי הבחירות אנחנו מדברים לקירות!
      כשיורדים המנדטים יוצאים ההודעות!!